måndag 16 augusti 2010

Den 18 september springer jag ULTRA!


Jag har bestämt mig för var jag ska begå min ultraloppsdebut. Förra året i samband med att jag skulle springa halvmaran i Stockholm förra året så hängde jag i Uppsala på förmiddagen. Jag hamnade i stadsparken för att kolla på löparna som sprang en hiskelig massa varv runt parken och Studenternas under Uppsala monster tur. Det var det första ultraloppet jag var och tittade på, och jag blev superinspirerad. Allt verkade så fint ordnat och om man nu ska springa en rundbana tycker jag nog att det känns alldeles utmärkt att springa i fina Uppsala stadsträdgård.

Så, om kroppen är hel springer jag fem mil i Uppsala den 18 september!

9 kommentarer:

  1. Vad kul! Klart benen ska hålla, jag håller tummarna för det.

    SvaraRadera
  2. Häftigt!!! Glöm nu inte bort att ta hand om din höft också ;) så kommer det gå kanon!

    SvaraRadera
  3. Skoj! Och håller med - vilken fin rundbana.

    SvaraRadera
  4. Åh, så roligt. Jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  5. Låter fantastisk! Önskar dig så klart lycka till och att kroppen håller fram tills dess.

    SvaraRadera
  6. Yey! Vad kul! Jag har ännu inte bestämt vilken distans jag ska köra, men Uppsala blir det troligtvis. Bästa buffébordet man kan tänka sig dessutom, så vi får köra värsta cocktailpartyt!

    SvaraRadera
  7. Coolt! Det där ska jag med kolla in!

    SvaraRadera
  8. Anna: Tack för tummarna! :)

    Miranda: Eller hur!! För övrigt är jag sugen på att hänga med er till Visingsö i december, men jag lär väl få springa med tält eftersom jag är så långsam på att anmäla mig...

    Daniel: Jag försöker sköta om höften så bra jag kan, det går över förväntan! Jag har inte glömt en enda dag hittills. :)

    Ulrika: Eller hur!

    Johanna: Tack för tummarna! :)

    John: Tack!

    Sofie: Åh vad kul! Då får vi äntligen säga hej till varandra. :) Buffébordet såg grymt ut förra året, nästan så jag blev avundsjuk när jag stod bredvid och tittade på. :)

    Ingmarie: Gört! Det verkar hur schysst som helst!

    SvaraRadera