tisdag 23 oktober 2012

Snart lika stark som Therese Johaug

Jag trodde att det som Rasmus Henning kallar för "danish special" var det jobbigaste man kunde göra. Jag hade fel.

Ikväll har jag provat en ny styrkeövning som Johan påstod att Therese Johaug brukar pyssla med. In med fötterna i öglorna på TRX:n, upp i planka på raka armar. Och sen ska du bakåt/ner på armbågarna i en rörelse samtidigt som du behåller den där raka fina kroppen. Och så upp igen. Låter det lätt? Det är det inte. Klicka fram till 5.15 i den här videon så ser du hur det ska gå till. Jag hade förstås inte minsta extra vikt, det räckte gott och väl med min egen kroppsvikt.

Urjobbigt. Men snart är jag lika stark som Johaug och Björgen. Det är inte kattskit.

Upp...

....å ner.

4 kommentarer:

  1. Wow! Måste provas! Kan redan känna smärtan! :)

    Jag provade göra "TRX-planka" med "bergsbestigare". Med "bergsbestigare" menar jag att man drar upp ena benet tills knät typ träffar armen, sen tillbaks.
    Den var fin den också! Men ska absolut prova "din".

    SvaraRadera
  2. Damn där har vi en övning att bita i. Grym du är, och stark!

    SvaraRadera
  3. Definitivt inte kattskit! Men vad gör mn inte för att slå den norska skideliten...?

    SvaraRadera