måndag 22 oktober 2012

Sista turen på racern?

När jag pratade med en meteorolog i morse så lovade hon drastiskt sjunkande temperaturer den kommande veckan, i alla fall om man jämför med helgens vårtemperaturer som jag njöt av bland annat på racern ner till Båstad och hem igen igår. Jag börjar se slutet på racersäsongen, och början på en ny era - vintercyklingseran! Wilma har skrivit ett fantastiskt bra inlägg om allt du behöver veta inför en vinter på cykeln, och jag tänker följa hennes råd till punkt och pricka. In my dreams. Jag tänker följa dem med måtta och med hänsyn till min plånbok. Men en vintercykel ska i alla fall införskaffas så snart som möjligt. Jag är så jäkla peppad! Kom vintern!

Nej, det är inte svinto på min rygg, det är mitt hår. Jag måste klippa mig snart. Foto: Mats Carlsson.

Per J, vår alldeles fantastiska draghäst igår. Jag blev rätt matt efter fikastoppet i Båstad och fick slita för att orka dra nånting alls på väg hemåt igen. Då var det skönt när Per kunde och orkade ta långa förningar och hjälpa sina kompisar hem. Tack för det! Foto: Mats Carlsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar