onsdag 14 juli 2010

Utan syre försmäktar vi på detta berg

Världens bästa skor. Tar mig uppför väggbackar fast jag egentligen vill ligga i sängen och sova.

Det här med värmen är verkligen inte bra för karaktären. Att jag ens sprang några korta backar igår är ett under, när jag kom hem från jobbet lade jag mig på sängen flämtade och sömnig och ville inte höra något om nån löprunda. Men så såg vi en kompis komma springande utanför fönstret. Han måste ha varit uppe på Galgberget och snurrat, och då ska väl bannemig inte jag vara sämre!

Jag blir lika överraskad varje sommar. Brukar det verkligen vara såhär varmt? Och hur har jag överlevt hettan förr om åren?

Nä, ge mig tio plusgrader, lite duggregn och frisk, klar luft och jag är game igen!

2 kommentarer:

  1. Kom till Östersund! Just nu 13 grader och regnet har precis slutat falla. Själv längtar jag efter värmen.

    SvaraRadera