lördag 17 juli 2010

En hare bland triathleterna

Johan och triathleterna

Idag harade jag Johan runt 15 kilometer i strax under 6-minuterstempo. I början hamnade vi mitt i en sprinttriathlon som gick i stan idag. Vi skymtade ledarcyklisten och sen mötte vi åtminstone första tredjedelen av fältet innan vi svängde av in i bokskogen. Och på slutet hamnade vi mitt på upploppet, och då fick jag glada tillrop tack vare mitt klubblinne. Det tog en stund innan jag fattade att de trodde att jag var en av eftersläntrarna på tävlingen...

Annars är jag just nu lite trött och oinspirerad. Hoppas på att få tag i ny energi om en vecka när min semester börjar, för just nu stjäl jobbet precis all min kraft. Jag känner mig dränerad, urholkad och tömd. Under mina tre lediga veckor ska jag samla på mig syre, fantasier, drömmar och kreativitet. Sen jävlar!

En stolt SIF-löpare som för en gångs skull får agera hare. I vanliga fall är det ju alltid jag som måste haras runt på alla möjliga grejer.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du snart har semester. Man känner att det behövs nu....

    SvaraRadera
  2. Visst gör man! Flera helt egna veckor som man får göra vad man vill med, det är sån lyx! :D

    SvaraRadera