måndag 19 juli 2010

Therese Träben

Mitt sällskap på återhämtningsjoggen idag - Tornkatten. Sävlig och lite sådär fånigt stroppig som bara katter kan vara skruttade hon runt framför mig.

Hade jag haft en personlig löptränare hade hon nog inte tyckt att jag lade upp gårdagen optimalt. Först löpträning med klubben på morgonen - ett blandpass med intervaller och backar - sen på kvällen militärträning med fokus på löpning - och jo, vi körde lite intervaller och backar. Mina ben var som stockar när jag vaknade imorse. Men jävlars vad roligt jag hade! Glädjen över att se femton glada, snälla och underbara löparkompisar framför, bakom, runt och bredvid sig en söndagmorgon och den hemliga lyckan i att tillsammans kunna sitta och oja oss lite över träningsvärk och tränar-Eskil-utan-nåd när passet är slut och vi sitter på IP och stretchar är oslagbar. Ren och skär löparlycka, jag skulle vilja omge mig med springande människor alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar