torsdag 22 juli 2010

Triceps och vinterdrömmar

Skiddrottningen längtar till vintern!

Jag kan inte röra mina armar idag. Igårkväll hade jag den där märkliga känslan du vet, den man får när man stått och pressat armarna mot en dörrpost och sen när man kliver ut i rummet liksom lyfter armarna av sig själv. Armarna hade liksom eget liv och de gick inte att använda till något vettigt. Jag fick liksom kämpa för att kunna få schampo i håret när jag duschade.

Och idag då. Ja herremingud. Mina triceps mår som jag förtjänar kan man väl lugnt säga... Jag är urusel på dips och min triceps har förtvinat sen i vintras. Men igår var jag så illa tvungen att kräma ur den lilla gnutta styrka som finns i mina armar när jag hade en militärklädd snubbe i hasorna som krävde att jag skulle kämpa till sista droppen. Och när jag var klar med det skulle jag ju dessutom göra chins och vaddetnuheter när man håller händerna på andra hållet och jobbar med biceps.

Kanske är det dags att plocka fram rullskidorna till slut och underhålla den lilla gnutta armstyrka jag har kvar innan vintersäsongen kommer och jag har ett Vasalopp att tänka på? Det sitter jag och funderar över såhär till frukost. Och så tänker jag på vintern. Nästa vecka börjar min semester. Tre veckor. Det innebär att jag sparat två hela veckor till vintern. Gissa vem som ska spendera varje minut de där två veckorna på mina underbara skidor?!

4 kommentarer:

  1. åhh, längtar också till vintern, men inte på det sätt som gör att jag inte vill ha sommar haha =) längtar till skidåkning tidigt om morgonen då man är typ själv i spåret, längtar både till klassisk o skateåkning :) har som inofficiellt mål att åka antingen kort- eller tjej-vasan till våren =) ett tips för att bli stark i armarna till vintern är att simma, jag simmade som en tok från början av spetember till början på december förra året och jäklar vad stark jag var i armarna när skidorna kom fram, skatade som aldrig förr haha.. =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan också längta efter skidåkningen hur härligt jag än tycker att det är med utetennis.

    SvaraRadera
  3. M: Simma låter som en bra idé! Jag är bara så sjukt dålig på det, men jag får väl lära mig. :) Och skejt verkar så himla,himla roligt! Har bara provat nån gång och blev helt slut, det verkar slitigare än klassiskt.

    Ulrika: Det är nåt magiskt med snön, vintern och den där ensamheten när man åker skidor tycker jag. Och så låter det så vackert! :)

    SvaraRadera
  4. haha jag var/är inte heller bra på att simma, men det är träning som dels ger styrka och kondition, alltså gillas det haha =) köp simglasögon om du ska simma, jag hade det inte först men fick ont i nacken av spänningar och det fixades med glasögonen. sen blir simmningen otroligt mkt jobbigare och roligare med glasögon.
    jag har bara skejtat den sista säsongen, varit lite för svag tidigare, men det är som du säger väldigt roligt, men tyngre för armarna =) jag kan dock inte välja om skate eller klassiskt är bättre, så jag kör båda =)

    SvaraRadera