måndag 14 juni 2010

"När du vilar tränar dina konkurrenter"

Knorr. Jag har en planerad löpvilodag idag. Och det känns sådär skojigt. Jag vill springa!! En konversation på FB för en stund sedan väckte dessutom bergsgeten i mig. Min nyfunna träningskompis är i Boden och springer berg. Hur avundsjuk blir man inte?

En koll på löparklubbens webb i ett försök att klura ut vad tränar-Eskil kan tänkas ha bakom örat inför veckans träningar resulterade bara i att jag snubblade över meningen "medan du vilar tränar dina konkurrenter". Nu skulle jag kunna vara snusförnuftig och kontra med "jomen medan de tränar och sliter ner sin kropp så vilar och bygger jag upp min", men ja alltså, ni fattar känslan. Det är inte roligt att vila när springsuget fortplanterar sig från fötterna upp i hjärnan och ställer till med rastlöshet och annat otyg som är svårt att bli av med på annat sätt än medelst just löpning. Jag har provat med promenader idag, men det var då sannerligen inget bra substitut.

Knorr.

Och nu skiner solen också!! Jag skulle göra vad som helst för att ha tränar-Eskil i hasorna ömsom viskandes, ömsom skrikandes "ÄLSKA SMÄRTAN!" efter min vaggande, raglande kropp just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar