tisdag 15 juni 2010

Tre landskap, fem toppar och 2300 höjdmeter

Lite vyer från förra årets lopp. Foto: Arne Halvorsen

Tre av mina klubbvänner ska springa jävligt långt i helgen. 50,5 miles. Över fem toppar som alla ligger över 700 möh. Genom tre landskap. Kristins runde heter loppet som går i Nordmarka i Norge. Jag har pratat så mycket med den äldste i gänget om loppet att det nästan känns som att jag ska springa det själv. Han är 64 år och seg som en kola. Under söndagens backlöpning var han den som vände på toppen och sprang en backe till när tränar-Eskil sa att vi sprungit färdigt.

Nästa år ska jag också följa med den här trion på deras ultraäventyr. Bannemig.

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart det låter. Jag vill också :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du också vill springa långt Therese. Du är alltid välkommen att haka på. Lycka till med nya ryggan! Vi ses.

    /Rikard Kelloniemi

    SvaraRadera