onsdag 19 augusti 2009

Löppasset från helvetet

Har just gjort världens sämsta löppass. Kände redan under uppjoggen att det skulle gå åt helvete.

Bestämde mig för att testa Salomonskorna i spåren på Galgberget. Kul med omväxling, liksom. Lagom kul skulle det visa sig. Efter 2k på berget började nämligen ett litet skavsår krypa fram i hålfoten. Till råga på allt var alla uppförsbackar en mardröm med min träningsvärk i baksida lår och rumpa. Nästan så jag ville grina. Inte lätt att hålla tröskelfart då minsann. Vid 5k var det hela outhärdligt. Så jag avbröt. Trots att jag egentligen hade velat springa ett varv till. Lite nerjogg för att lugna sinnet, och sen av med skon och strumpan för att kolla läget. Jojjomen, en rund och lagom stor blåsa hade slagit ut på högerfoten. Jävla skitskor och skitfot.

Axel- och magpasset på gymmet gick dock helt okej. Lyssnade på Patrick Wolfs mörkaste låtar och gick runt och grymtade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar