torsdag 28 juni 2012

Mes-Therese stannar hemma

Idag skulle jag debuterat i öppetvattenloppsammanhang. En kilometer simning i havet i Varberg var det tänkt att jag skulle ägna mig åt i Varberg open water med start kl 16 i eftermiddag. Men jag sitter fortfarande hemma i Halmstad och känner mig opepp. Jag har fått olika rapporter om vattentemperaturen, trodde först att det inte var mer än 14 grader men Lina meddelade senast att det nog är 16. 16 är överkomligt. Jag skulle inte ha dött. Men inte ens den glada nyheten fick igång mig. Jag är så fruktansvärt osugen på att simma!

Det är dumt. Jag hade behövt tävlingen för träningens skull. Jag behöver vistas i vatten tillsammans med massa människor för att känna på hur det är att bli sparkad i huvudet.

Men nu får jag vänta till den 15 juli istället. Då blir det en halv ironman i Sövde. Fram till dess måste jag skärpa till mig med simningen. Den här veckan kommer jag bara hinna med ett kort simpass i bassäng och förmodligen inget i öppet vatten. Annars har det hittills gått ganska bra med min målsättning att simma ett pass i bassäng och ett i sjö eller hav varje vecka. Jag får ta igen det nästa vecka istället.

Sim-Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar