måndag 21 maj 2012

Silar mygg och sväljer flugor

Under kvällens mil runt Djurgårdskanalen (ja, jag är tillbaks i Stockholm en snabbis. Det är ett himla flängande just nu!) konstaterade jag att nu är det slut på det där med att springa runt och suga i sig syre genom en vidöppen mun. Min munhåla tycks nämligen vara alla flugors favorittillhåll. Det värsta är när de kommer farandes med blixtens hastighet som om livet deras hängde på en skör tråd, för då hinner de i värsta fall långt ner i halsen innan jag hinner fatta vad som händer. Oerhört omysigt, men samtidigt ett litet sommartecken...

Solnedgång! Fint att springa i.

8 kommentarer:

  1. åh ja jag avskyr det!!! hände mig när jag cyklade senast. fluga rätt ner i halsen och jag vet inte om jag ska svälja eller kräkas. sköljde ner den med massor av vatten men den sprattlar liksom ändå nere i strupen någonstans. fy fasen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvva, jag tycker också att det känns som att de ligger kvar där nånstans och flaxar runt om man råkar sväja dem! Riktigt vidrigt!

      Radera
  2. Oj, redan?! Krypen kunde man verkligen vara utan; fast de hör väl till. Men det tar ju ett tag innan man kommer på att stänga munnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte också att det var lite väl tidigt. Men de vill väl också vara ute i det fina vädret. :)

      Radera
  3. Åh jag med, framförallt när man råkar hamna i ett jättestim av äckliga flygfän...äckligast är de där lite större som man i bland krockar med på cyklen..humlor, getingar..

    Fast varför inte tänka lite positivt? Se det som energitillskott, proteinrikt eller nej föressten.
    Trevlig blogg du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, man flyger ju nästan av cykeln om man råkar cykla in i en sömnig humla!

      Och tack! Roligt att du gillar bloggen! :)

      Radera
  4. Äsch, det där är smällar man får ta som löpare och cyklist. ;-) Fast någon borde verkligen uppfinna mun-myggnät. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, munmyggnät vore verkligen nåt! :)

      Radera