fredag 9 december 2011

Jag minns december 2010

För ett år sedan vid den här tiden hade jag redan kört årets första skidpass. På natursnö! Och innan jul hade jag åkt längre än ett Vasalopp på träning. Snön var som maräng, solen sken och livet var allmänt glittrande i december 2010. Eller ja, jag var visst rätt sjuk och trött också märker jag när jag kollar träningsdagboken från förra året. Men jag minns december som vacker.

Det är rätt bra att kolla träningsdagboken från tidigare säsonger ibland. Jag har nämligen suttit och inbillat mig att jag varit lat på rullskidorna i år, särskilt jämfört med förra hösten då jag tyckte att jag åkte hysteriskt mycket. Gissa hur mycket jag åkte totalt förra hösten?

Exakt lika mycket som jag åkt den här hösten.

Minnet är selektivt.

Men snö, det hade vi i december förra året. Jag önskar att världen kunde bli lika vit snart igen.

Förra årets andra pass på natursnö bjöd på sol, stenhårda spår och tre mil tillsammans med överlyckliga och sprittande skidvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar