torsdag 23 september 2010

Vilovånda och loppdrömmar

Det är lätt att känna sig helt jävla sjuk i huvudet när man efter en träningslös torsdag sträckläser både Vasalöparen och Pölderkatalogen samtidigt som man ligger på soffan och känner sig upprörd över att JUST JAG måste ägna mig åt vila JUST NU. I alla fall när man tvingar sig själv att hitta perspektiven och påminner idiothjärnan att det bara är några futtiga dagar sedan man sprang sitt livs första ultralopp.

Jag måste ju inte springa precis hela tiden!

Nåja. Just nu ägnar jag mig åt drömmeri av den högre skolan. Hittade just Holaveden Ultra, ett terrängultralopp genom småländsk urskog med en historia av röveri och diligensrån. Vore det inte för att varken tiden eller tårna räcker till så skulle jag lätt ha stått på startlinjen till Helvetets portar nästa helg.

Men den tanken är ju bara att lägga ner. Jag får istället drömma mig bort bland Alpinapjäxor, högfluorvalla och underställ och hoppas att jag vaknar upp i Kiruna imorn istället för i gråtråkiga Halmstad.

En liten Uppsalabild. Skulle tro att jag inte sprungit särskilt långt när bilden togs, annars skulle jag väl inte vinka och le sådär fånigt.

2 kommentarer:

  1. Tusan vad bra presterat i Uppsala ultra!! Jag laste inlagget tidigare men har inte hunnit kommentera. Grymt gjort!! Blev nastan lite sugen nu nar jag laste din fina rapport...

    SvaraRadera
  2. Tack!! Om du inte har provat ultra ännu så gör det! Jag är helt frälst redan, och om bara min tå reparerar sig ordentligt så ska jag se till att springa åtminstone ett ultra till innan året är slut. :)

    SvaraRadera