fredag 13 augusti 2010

Sub 2 på tredje halvmaran

Om en vecka springer jag och tretton andra SIF:are klubbmästerskap på halvmaran Prinsens minne här i Halmstad. Loppet går mestadels längs underbara Prins Bertils stig från Västra stranden och ut till Tjuvahålan och tillbaks. Känns grymt att få springa lopp på hemmaplan, och dessutom på en stig som känns som mitt eget vardagsrum.

Jag har gett mig den på två saker under detta mitt livs tredje halvmara - jag ska under två timmar och jag ska klå åtminstone en av klubbisarna som springer i samma klass som jag. Vi är bara tre tjejer och en av dem springer halvmaror på under 1:40 så henne har jag avskrivit från min konkurrentlista, men den tredje är bara marginellt snabbare än jag på milen och halvmaran, så det blir henne jag får jaga. Nu jävlar!

(För övrigt kan jag berätta att jag just bestämt mig för att ultraloppdebutera på riktigt snart. Så fort min mejl slutar krångla ska jag skicka iväg anmälan... Kommer bli grymt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar