onsdag 11 augusti 2010

Jag gör om och gör rätt

Den här löparen ska bli hel och hållen igen! Sådeså. Så att jag kan springa som vinden på klubbmästerskapen om en och en halv vecka!

Nu jävlar! Jag har bestämt mig för att skärpa ihop mig. På militärträningen ikväll var det knepigt att göra burpees till slut på grund av höften, och nerförslöpningen under trappintervallerna var inte så kul. Och så här kan jag ju inte ha det! När jag kom hem efter träningen (och efter en kortkort och trevlig löpsväng tillsammans med klubbisen Rikard som jag hittade under bokarna på Galgberget) så såg jag till att stretcha igenom höfter, säte och baksida lår, och jag lovade mig själv att jag ska köra knäböj, utfall och en rehabbis VARJE DAG framöver tills det känns bättre. Och fortsätta med den där baksidalårstretchen och höftstretchen som jag var så duktig på ett tag.

Nu ska jag bli hel innan jag går sönder!

3 kommentarer:

  1. Bra löfte! Jag lovar att jag ska yoga bort min plantar fasciit. Lite varje dag!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Stretching brukar på sikt göra underverk :).

    SvaraRadera
  3. Stretcha på och yoga! Det ska jag med göra! Fin blogg du har förresten!

    SvaraRadera