fredag 13 augusti 2010

150 minuter som långpasshare

I Skottland förra året. Då tog vi oss också drygt två mil åt gången, men då vandrandes...

Det var oerhört längesen jag sprang längre än två timmar. Fokus har liksom inte legat på långpass på senaste tiden. Men nu ville Johan springa länge eftersom han ska göra sin första halvmara nästa helg, och då var det ju bara att hänga med. Eller snarare ställa upp som fartreglerare (=fartdämpare) i början och hare på slutet eftersom Johan skulle göra sitt längsta pass någonsin idag!

Vi valde att springa ner till där starten ska gå nästa vecka och sen följa banan för att se hur den skulle te sig. Och det gick hur fint som helst fram till att vi hamnade på cykelvägen längs Tylösandsvägen. Fy tusan vad lång den var, och så himla urtrist! Tack gode gud för att det var svagt nerför hela vägen till Tjuvahålan, annars hade jag nog avlidit. Hoppas verkligen att det känns bättre under loppet. Ökade tempot och fick några kilometrar i min tänkta tävlingsfart under det partiet bara för att det skulle gå över lite snabbare...

Och bannemig, när vi var färdiga hade vi gjort 24 kilometer på två och en halv timme, inklusive ett par toapauser och en gångpaus. Jag är så himla stolt över Johan! Även om det inte var en bit kaka för mig heller att springa idag, så var det en grym prestation av honom som annars brukar springa som mest typ en timme. Två och en halv timme!!

(Och jo, jag har gjort mina knäböj, utfall och rehabövningar. Och stretchat ordentligt! Det kommer bli bra det här!)

3 kommentarer:

  1. Hoppas vi ses något nu när jag kommer ner på fredag! Och berätta nu för guds skull vad det är för ultra lopp du ska kuta! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, så du kommer ner! Jag trodde jag missade dig när du var nere på Falkenbergsloppet. Klart vi ska ses! :D Jag springer ju Prinsen på lördagen och ska förmodligen inte springa nåt på fredagen, men kanske en promenad längs havet eller nåt? Vi hörs om det. Och i sinom tid kommer jag avslöja vad det är för lopp jag har i tankarna, jag ska bara se till att anmälan är inne och klar först. :)

    SvaraRadera
  3. Jo jag kommer på fredag och stannar en vecka så vi ska nog hinna ses! .-)Är jag pigg kanske jag med kutar Prinsen.

    SvaraRadera