söndag 15 augusti 2010

Obanat + klädsim = världens bästa söndag!


Blöta, av svett och sjövatten...

Man måste bara älska min springklubb och vår tränare. Imorse anlände jag till Simlångsdalen lite skeptisk - på schemat stod nån slags crosstraining. Och jag som var så sugen på intervaller! Att jag aldrig lär mig att tränar-Eskils pass inte är vilka pass som helst! Det skulle inte bli nåt fånigt litet stationspass med några fåniga styrkeövningar som jag kunde gjort hemma, det blev ett tufft terrängpass där vi sprang i princip obanat hela tiden uppför monsterbackar och genom smått vattensjuka skogspartier. Och här och där slängde Eskil in några övningar. Jag är helt slut! Helt lägligt kom vi förbi en sjö på slutet, och det var som att vinna fem miljoner att få kasta sig i vattnet med kläderna på...

1 kommentar:

  1. åhhh.. låter underbart! och får mig att längta ännu mer till kvällens Off-Roadpass, vad nu det kan innebära..

    SvaraRadera