tisdag 4 maj 2010

Vårruset eller inte?

Förra året vid den här tiden var jag nervös. Ordentligt nervös. Jag skulle springa mitt livs första lopp - Vårruset. Det gick bra, riktigt bra.

Men nu sitter jag här och funderar. Man kan efteranmäla sig till årets version som går av stapeln i Halmstad ikväll. Fast jag vet inte om jag vågar. Jag inbillar mig att jag inte kommer orka springa snabbare än förra året, och det vore ju helt värdelöst. Ett års löpträning borde ju resultera i snabbare ben, och om jag då springer på samma tid eller ve och fasa långsammare, då får min löparidentitet nog sig en törn. Även om jag egentligen inte siktar på att bli direkt snabbare på fem kilometer... Men ändå.

Gud vad fånig jag känner mig.

2 kommentarer:

  1. Träningsglädje4 maj 2010 kl. 16:19

    ja lite fånig faktiskt. var kommer all drama från? om du tycker att det vore kul att springa - så spring. eller spring din egen runda. ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Klart du ska springa! Vilken fin blogg du har förresten, kika in hos mig om du vill! Jenny

    SvaraRadera