tisdag 27 april 2010

I startgroparna



Med vilken lätthet man springer en mil (inklusive 10x140m backe) när man har superlätta, superorangea snabbskorna på fötterna! Men det var igår. Nu är det idag, och nu ska jag ta mig an dagens utmaningar. Min första tanke var 5x10km, men efter att ha funderat ett slag så insåg jag att det kommer jag ju aldrig hinna om jag ska ha paus mellan varje intervall (om man nu kan kalla det intervall när de är sådär långa?). Jag kommer inte bli klar förrän i natt. Fast jag är bra sugen på att ta maradistansen på en dag, även om det inte blir i ett sträck!

Johan försökte få mig på andra tankar - "jamen spring tre mil idag så har du kvar maradistansen till en annan dag!" sa han och tittade nervöst på mig. Jag tror inte han riktigt förstår hur jag kan vara så lycklig över idén att försöka springa 5x10km. Men det är jag.

Nåja. Jag får väl se var det landar. 3x10km känns trots allt mest realistiskt.

Hur tror ni att det slutar?

3 kommentarer:

  1. 4x10 kanske? Fast det är klart.. då kommer maradistansen vara alldeles för nära för att du ska kunna sluta.. lika bra att fortsätta lite till då ju. ;-)

    SvaraRadera
  2. 5x10 KILOMETER? Du skojar väl? Fast det beror förstås med på hur lång paus och hur fort de där intervallerna ska kutas...

    SvaraRadera
  3. Jag döööör, så snygga de där jumpapjuxen är!!!

    SvaraRadera