onsdag 3 mars 2010

Varför ser jag så glad ut?

Och vad fan ler du för?

JÄVLA SKIT.

Det gick verkligen jättedåligt igår. Spåren var superkonstiga (stenhårda, isiga och som gjorda för klister tydligen. Första gången jag fick klistra på mina skidor, känns inte som att det var helt nödvändigt att få testa det just den här dagen). Jag hade som ambition att köra ett riktigt hårt pass. En och en halv timme, upp mot 20k och verkligen använda slut på mina skidåkarmuskler. Både armar och ben. Och magen.

Och vad blev det?

En tumme.

Svischade runt en mil på trekvart. Var det jobbigt? Icke. Ett enda staktag tog mig en halvmil, så snabba var spåren. Helt meningslöst. Och fästet försvann rätt omgående i de isiga spåren, så de få gånger det var nån mening med att diagonala så smet skidorna iväg från mig. Inga trötta triceps, inga ljumskar och höfter som fick jobba således.

Dessutom hände något som jag inte räknat med.

Det blev asmörkt.

Ärligt talat borde jag väl varit beredd på det, det är ju ändå mars fortfarande. Men det var ju så klart väder och spåren går ju på rätt öppna myrar så jag tänkte inte riktigt att det skulle bli så farligt.

Men det blev det.

Jag harvade 6k till, med livet som insats. Var livrädd i nerförsbackarna, dels för att jag såg så dåligt, dels för att jag var rädd att fara omkull och bryta handlederna i den stenhårda snön. Hur skulle de se ut såhär dagarna före start?

Med gråten i halsen avslutade jag passet. Det stör mig när mina planer inte håller, och jag fick inte alls till mitt sista pass som jag ville. Så nu vet jag inte hur jag går vidare.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det där var alldeles perfekt. Vila dig i form heter det ju. Och att vila ute i spåren måste ju vara ännu bättre.

    SvaraRadera
  2. Genrepen ska INTE gå bra. Premiären kommer därför att bli helt magisk, fantastisk och sagolik. Tro mig! Du grejar det här. Din kropp är redo. Det är bara huvudet som försöker spela dig ett spratt. Don´t listen to it. ;-)

    SvaraRadera
  3. jag tror också det blir bra. du kan det där med skidåkning nu. dagens pass förändrar inte din skidåkning på något sätt - det är precis som ingmarie säger bara huvudet som jävlas.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att livet är som en berg- och-dal-bana och även träningsupplägget inför vasan. Så du var tvungen att ha en liten dipp nu bara för att kunna ta fart upp för toppen som heter Vasalaoppet på söndag :) Och så tror jag inte att du på allvar deppar för detta. Det är du för smart för ;) Kom igen nu!

    SvaraRadera