söndag 14 mars 2010

Tolv timmar rullskidor!


Minns att jag har läst Marcus Hellner förklara nånstans varför han blir kvar i Gällivare när i stort sett hela skidslandslaget bor i Östersund. Det har med Dundret att göra. Uppför Dundret kör han sina idiotpass, både på rullskidor och springandes. Har för mig att springandes så handlade det om en tjugo minuter lång uppförsbacke. Och som du kanske vet går jag minst sagt i spinn så fort någon nämner ordet "backe"...

Fast just nu är det inte med löparskorna jag vill bestiga berg. Jag är, tro det eller ej, jävligt sugen på att plocka fram rullskidorna, smörja hjulhusen och ge mig ut på tur. Eller ja, ge mig ut och nöta uppförsbackar. Eller varför inte nöta motorbanor? I mitten av juni arrangerar Varbergs rullskridskoklubb ett 12-timmarsrace på Falkenbergs motorbana, antingen kör man solo eller i stafettlag. Är grymt sugen på att skramla ihop ett lag och köra!

1 kommentar:

  1. Otroligt vilken energi du har, redan redo för vår! :)

    SvaraRadera