tisdag 16 mars 2010

Löpning i Lilla London

Från samma runda i somras

Nä, jag har inte varit i Göteborg och sprungit. Jag har rört mig i krokarna runt Snöstorp och Skedala utanför Halmstad. Och där, plötsligt, stötte jag på Carnaby street och Kings road. Lite festligt på nåt vis. Efter tretton kilometer hade jag hunnit bli hungrig och dessutom hade ledan börjat smyga sig på, och just där hade alltså en anglofil lantbrukare spikat upp små gatuskyltar vid grusstigarna runt sin ladugård. Jag log och drömde mig tillbaks till Brick road, en rosa ren och Liberty tillsammans med världens coolaste londonbrud.

Två mil på drygt två timmar samlade jag ihop idag, och det kändes helt strålande för det mesta. Faktiskt första långpasset sedan i november!

1 kommentar:

  1. Härligt löpning! Bort med skidorna och spring istället ;)

    SvaraRadera