tisdag 22 september 2009

Tankar av stål som sätter sig i axlarna


Som Mikkan och Johanna konstaterade efter mitt förra inlägg - det är grymt med höst! Man kan ju inte räkna med att det ska vara skönt att bada året om, men havet är vackert som det är ändå. Jag tyckte inte ens att det störde med de våldsamma vindbyarna från väst som närapå kastade mig av stigen, det kändes mest som ett litet festligt inslag i löpturen. Jag kunde ägna mig åt lite personlig vadslagning om vilket träd jag skulle blåsa in i först, eller om det kanske var en liten bäck som jag skulle fara ner i med nästa vindby.

Hade värsta flytet i löpningen och kände mig som en drottning rent fysiskt. Men i huvudet malde tankarna. Min massör undrade förskräckt vad som trycker mig när hon petade försiktigt på mina axlar idag. De är som stål. Och svaret är att det är allt och inget. Tusen grejer samtidigt. Projekt som måste ros i hamn utan att jag har en aning om hur jag ska gå tillväga. Femtonmannakörer som ska spelas in med mikrofoner och återgångar jag inte begriper hur de ska kopplas. Pålägg och ekon som inte vill fastna på reglarna. Och faller inspelningen så faller andra grejer.

Hujedamig.

Bra då att man kan springa bort sina tankar för en stund. Jag kom kanske inte närmare en lösning, men jag kunde låta fantasin vandra och kanske ger det något till slut. Återstår att se i morgon.

5 kommentarer:

  1. Jag har inte tränat på hela förra veckan eftersom jag är förkyld och nu när jag läste ditt inlägg så blev jag påmind om hur mycket träningen faktiskt hjälper mig att distansera mig till alla vardagsproblemen som dyker upp. För under den tiden som jag tränar kan jag vara helt fokuserad på här och nu och släppa allt annat. Och det ger mig energi att ta tag i allt som behöver fixas.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Löpningen tar en ifrån verkligheten för en tid. Och även om man inte får någon lösning på sina problem eller vad det kan vara så slipper huvudet tänka för en stund. Bara det skulle ju vara ett argument för många att börja springa:)

    SvaraRadera
  3. Älskar hösten, verkligen bästa årstiden enligt mig. Så skönt med soliga dagar men när luften ändå är klar och kall, härligt! Sprang igår vid vänern och det var ljuvligt att höra bruset från vågorna trots att det blåste och duggregnade. Man glömde liksom bara bort det och koncentrerade sig på här och nu:-)

    SvaraRadera
  4. Jag står fast vid mitt uttalande. :) Sprang hela 5k igår (*stolt*) på kvällen så siglande barr och löv som lätta snöflingor runt oss. Mörkt med ljus ibland från elljuset. Vilken känsla! Helt perfekt temperatur, I love it!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, och vad underbar att springa vid havet!

    Haller med, löpning är verkligen ett bra sätt för att rensa tankarna.

    SvaraRadera