måndag 7 september 2009

Det här ska jag tänka på på lördag

Ju närmare jag kommer halvmaran på lördag desto mer realistiska känner jag att mina förväntningar blir. Eller kanske handlar det om att jag safear så att jag inte ska bli besviken. Nåja. Från att ha haft sub 2 timmar som mål så hamnade jag först på 2.15 som en tid jag skulle vara fullständigt nöjd med, och nu är jag mer inne på att jag är nöjd om jag ens fullföljer. Känner mig nämligen inte helt pigg i kroppen och går runt och är nervös för den där grissjukdomen hela tiden.

Fast nu på morgonen fick jag mig en liten spark i baken. Bodyfitness-snubben och ultralöparen Georg Hällstorp har just sprungit klart 6-dagars i Slottsskogen. Visserligen som ledsagare åt blinde löparen Jeffrey Norris, så jag antar att han inte sprungit på för fullt. De 51 mil som Hällstorp fick ihop skulle säkert kunnat bli några fler. Och efter att ha sprungit i sex dagar skriver han på sin blogg att det "blir nog inga problem att vara farthållare på Stockholm halvmaraton på lördag". Han ska springa på 1.30.

Om Georg Hällstorp kan springa halvmaran på 1.30 på lördag, då kan jag springa närmare 2.00 än 2.15.

5 kommentarer:

  1. hej!

    har nyss hittat till din blogg och fastnade såklart direkt, jag älskar också löpning. Dock är jag inte redo för en halvmara ännu, men önskar dig lycka till! Du inspirerar!

    SvaraRadera
  2. @Andrea: :)

    @Melanie: Hej! Vad roligt att du hittat hit! Och kul att kunna inspirera. Och halvmaran kommer nog för dig också, om det är det du vill. :) Läste på din blogg om din första mil och kände igen mig i känslan. Det var så häftigt första gången jag orkade springa så långt! När man tänker på det så är det inte jättemånga som klarar av att springa en mil utan att kräkas. :D

    SvaraRadera
  3. Ja men visst grejar du det! Och om det inte blir nu, så säkert nästa gång!

    Hällstorparna är faktiskt riktigt inspirerande; ver inte hur många ultra lopp de springer under ett år men det måste vara många! Hand fru Frida springer ju också ultra, och hela familjen är ju bara för söt! I Trollhättan såg man med jämna mellanrum någon av dem som pysslade om barnen osv. Och som de måste älska löpningen!

    SvaraRadera
  4. Bra tankar! Klart du kommer närmare 2 än 2:15! Kör hårt!

    SvaraRadera