söndag 9 augusti 2009

Tråksöndag och obefintliga muskler

Eftersom det här inte är en städblogg tänker jag inte skriva om att jag har tvättat fönster och storstädat idag. Men ibland tänker jag fan att det borde räknas som träning för det är ju så jäääävla jobbigt.

Har tränat axlar och rygg idag på gymmet. Känns som om mina muskler har förtvinat. Orkar ju ingenting i rodden och latsdragen. Jaja. Gjorde några bollgrejer på slutet för att peppa upp mig lite. En kille som låg och frustade på golvet bredvid i något som liknade sneda situps tittade imponerat på min höft som höll sig stilla och högt upp på lårcurlsen. Eller, han tittade förmodligen inte alls, men det borde han ha gjort.

Annars en rätt seg dag. Går och funderar över om jag ska binda upp mig i 24 månader för att få den mobil jag vill ha till ett någorlunda mänskligt pris. Och dessutom byta mobilmärke mitt i allt. Men jag vill ju ha en med riktig kamera som man kan fotoblogga med!

7 kommentarer:

  1. 24 mån är lång tid... fast går rätt fort ändå. Jag bytta märke eftersom jag ville ha en schysst kamera och gick från SonyEricsson (gillar inte deras C905) och köpte en LG Renoir. Jag är nöjd - men jag köpte loss den kontant (utan abbonemang) via katshing.se så den kostade ju en slant.

    SvaraRadera
  2. vad var det du inte gillar med c905? det är den jag funderar på. tror jag. eller om det var c906. kollade på nån på the phone house, och trodde bestämt att det var 906, men sen när jag skulle kolla runt och jämföra på nätet så hittade jag inte nån 906 så den kanske inte ens finns. hmmmm. att välja ny mobil är sammanbrottsframkallande!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en med bättre kamera! Så mkt bättre än halvkassa kort eller att släpa runt på digitalkameran jämt!

    SvaraRadera
  4. Förstår att städningen var jobbig efter att ha tränat axlar och rygg... det är ju de musklerna man använder mest när man städar tycker jag. Hehe, rekommenderar en robot-dammsugare! Vår gör det jätte fint hemma medan vi är på jobb; och luften i lägenheten har blivit såå mycket bättre sen den flyttade in.

    SvaraRadera
  5. Snorkis: En robotdammsugare! Vilken strålande idé! Helst skulle jag förstås vilja ha en robot som ordnar med allt hemma, typ tvättning och bäddning och sånt. :)

    SvaraRadera
  6. Shit, robot var ordet, vill ha! Jag bor på 18 kvm när jag är i Sthlm och lyckas inte hålla det utrymmet välstädat ens, hopplöst fall...

    (klart killen kollade som fan, f ö, synd och skam annars!)

    SvaraRadera
  7. jag tror jag tyckte att den var lite klumpig. och så har k en likadan. jag ville ha en lite mer smäcker telefon liksom...

    SvaraRadera