lördag 29 augusti 2009

Olika världar

I brist på helikopter som kunde ta mig tillbaka till Stockholm och långpass med Snorkkis och några andra så tänkte jag att jag skulle göra sådär en 80 minuter för mig själv imorse. Så blev det inte. Jag sprang lite för fort och valde istället att försöka hitta en ny femkilometare på asfalt som jag kunde ägna mig åt ett tag framöver. Det gick sådär. Av någon anledning gillar inte stadsdelen Frennarp mig. För andra gången (av två försök) hamnade jag helt fel när jag sprang runt bland husen där. Plötsligt var jag på stigen nere vid Nissan igen, något som inte alls var meningen. Och där, bland alla hundpromenerare och cyklister, så mötte jag ett gäng uppklädda tjejer. Med ölburkar i händerna, glittriga ögon och fnissiga ansikten. I kontrast till mig då, med svett i händerna, svett i ögonen och svett i ansiktet. Jag tittade förvånat på dem, de tittade förvånat på mig. Och det fina mitt i allt är att vi hade förmodligen lika roligt med våra olika morgonsysselsättningar, men snacka om att vi kändes som varandras totala motsatser.

3 kommentarer:

  1. ja freenarp är ett gissel - vallås också. där sprang jag fel alldeles nyss...

    SvaraRadera
  2. VI kunde skaffa en gemensam helikopter för oss bloggare :)

    Och jag antar att du har en aningen behagligare fortsättning på dagen (och antagligen en behagligare söndag) än tjejerna med ölburkarna!

    SvaraRadera
  3. @sara: Kan tänka mig att Vallås är vilsespringandets Mecka. :)

    @snorkkis: gemensam helikopter låter smart. :) eller varför inte en rymdraket? och apropå öltjejerna så tror jag inte de sprang långpass på söndagen precis...

    SvaraRadera