måndag 24 augusti 2009

Dagens "träning"



Ägnar mig åt att träna hjärncellerna idag. Måndagar har de senaste veckorna varit kvalitetsträningsdagar och så hade jag tänkt att det skulle förbli. Men efter helgens tävling är benen ännu inte tillräckligt pigga för 5x1000m så jag kanske får planera om och lägga mina intervaller på onsdagar istället. Särskilt om jag ska hålla på och springa lopp var och varannan helg.

Så nu sitter jag och läser allt man vill och inte vill veta om löpning istället. Nåt nytt lär man sig ju alltid.

4 kommentarer:

  1. Oj, man riktigt ser hur löpar-hjärncellerns jobbar!

    Att få in kvalitetspass är faktiskt svårt att få in om man tävlar mycket; hoppas du kan klura ut hur du ska placera dem med hjälp av boken!

    SvaraRadera
  2. Den där boken vill jag också ha :) Var har du köpt den?

    SvaraRadera
  3. @snork: haha, jo, löparhjärncellerna gick på högvarv...konstigt nog så är det mest de cellerna som har lust att arbeta. resten av hjärnan gillar fortfarande semesterdvalan. :P

    @petra: jag lånade den på bibblan. den är ju utgiven av Runners world, så man borde kunna beställa den därifrån. Fast jag vet ärligt talat inte om jag kan rekommendera den. rätt rörig och förvirrad. jag gillade delarna om hur kroppen fungerar, men dem kan man ju läsa var som helst. styrketräningsdelen i den här upplagan var ju ett skämt, eller tillförde i alla fall inget nytt för mig. kanske finns det nyare upplagor som är bättre, jag vet inte. men som en sammanfattning: av det jag hunnit läsa hittills så känns det som att jag redan läst det mesta någonstans, eller hittat andra teorier som jag tycker är mer underbyggda när det gäller träningsupplägg och så. :)

    SvaraRadera
  4. Hmm, tänkte just frågfa vad du tyckte om boken men det fick jag ju svar på redan i ditt kommentarssvar. Gillar iofs att bläddra i idrottsrelaterade och löpningsrelaterade böcker så det kanske blir en beställning i alla fall...

    SvaraRadera