fredag 5 juni 2009

Storhetsvansinne

Ibland undrar jag alltså. Om det inte är så att jag har extremt lätt att låta saker stiga mig åt huvudet. Sitter och väntar på att morgonens musikgäst ska stämma klart gitarren och rensa strupen, sen ska vi soundchecka. Och då tänker jag att det här är ju jävligt coolt. Medan SR (nej förlåt, S-v-e-r-i-g-e-s r-a-d-i-o heter det ju nuförtiden, förkortningen SR ska vi inte ta i våra munnar längre) stuvar om i teknikroganisationen och skär ner på den lokala musikinspelningen så sitter vi här med en ström av halländska musiker som vi kör akustiskt live, varje fredag. Det är liksom vi som upprätthåller den lokala musikproduktionen på P4 Halland. Kanske inte lika mustigt och maffigt som tidigare eftersom vi inte har någon gigantisk musikstudio och producent och grejer. Men ändå! Och när jag tänker på det blir jag stolt och lite mallig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar