torsdag 4 juni 2009

Ett skepp kommer lastat...


Min nya RS300X, pulsbandet och fotpodden!

...med en sprillans ny gadget till min samling! Har hämtat Polarklockan som det känns som att jag väntat på i typ tusen år. Hade gärna haft den för en vecka sen så jag hade begripit mig på den tillräckligt inför lördagens lopp. Nu verkar det bli så att jag får sitta och fnula lite på hur sjutton den funkar i ett par dagar, känns lite onödigt att hetsa. Och efter en första check förstår jag ingenting. Nåja, det kommer väl till mig så småningom.

I love prylar. Den som har flest när man dör vinner. Hon expediten som råkat jobba i min favoritsportaffär den senaste veckan (när jag inhandlat vätskebälte, Craft-tshirt och så nu klockan) lär ju tro att jag är helt spritt språngande. Eller att jag har för mycket pengar som jag inte vet vad jag ska göra med. Men det handlar bara om prioriteringar, mina vänner. Träningspryttlarna går före, jag klarar mig utan det mesta annat. För mig är mina löparskor finskorna, långärmade knallrosa Niken fintröjan och halvlånga tightsen gå på kalas-byxorna. När jag får ha dem på mig känner jag mig sjuuukt snygg, och det är dem och alla mina andra underbara träningskläder som jag rör vid med bomullshandskar när det kommer till tvätt och annat. Den som närmar sig mig med sköljmedel i tvättstugan när jag står med mina svettiga löparkläder riskerar att få en illaluktande strumpa i ansiktet. Och torktumlaren bör akta sig för att göra närmanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar