söndag 7 juni 2009

Balbevakning


Strax efter fyra började de komma...


...och vi var jäääävligt många som väntade...


...och strax efter sex kom så syrrorna. Här snygga minstingen med sin dejt.

Idag var dagen efter lopp. Och dagen efter lopp ska tydligen betyda fritt från träning. Hejhopp. Så jag och J cyklade till Tylösand (1 mil enkel väg, dessutom i en hiskelig fart eftersom jag fortfarande var lite lack på att jag inte fick ta ut mig ordentligt igår) för att ägna oss åt äventyrsgolf och åt att se andra svettas, närmare bestämt Robin Söderling och Roger Federer. Såg första timmen, sedan var det dags att kliva ut i kylan och spana in äldsta syrrorna och andra finklädda studenter på väg till sin bal på slottet, eller på hotel Tylösand. Och vi väntade. Och väntade. Strax efter sex dök de upp, skitsnygga såklart. Då hade jag fått ordentlig löpstyrketräning fokuserat enbart på vader. Tåhävningar is the shit när man står i tredje publikledet och försöker se något.

När syrrorna svept förbi begav vi oss huttrande mot cyklarna igen och började desperat spana efter något att äta. Till slut hamnade vi på en pizzeria och jag åt min första pizza sedan urminnes tider. Det var helt okej. Jag var fan ashungrig. Till och med hungrigare än jag brukar vara dagen efter mina långpass.

En fin söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar