måndag 8 juni 2009

Hejdå skorna!


Never again you stupid Asics!

Skorna är härmed reklamerade och tillbakalämnade. Ska fixa ett par nya imorgon. Jag kan knappt beskriva hur lättad jag är! Det är inte mig det är fel på, det är skorna!

Känns surt att inte kunna ta ett enda löpsteg idag, skulle gärna velat gjort ett återhämtningspass (eller vad tusan man nu kallar det dag två efter ett lopp när man tänker hålla ett lite slöare tempo än vanligt) på 5k. Men men. Det får bli en mil på onsdag istället, så kör jag långpass på lördag kanske.

En sekund tänkte jag förresten låta bli att lämna tillbaka skorna och istället låta det hela bero. Lägga ner löpträningen, återgå till boxning, combat och styrketräning en masse. Inte låtsas om Vasaloppet som hägrar vid horisonten, glömma bort allt jag sagt om Göteborgsvarv, Lidingölopp och maraton 2011. Men bara för en sekund. Sedan började jag fundera på när jag ska ge mig på att springa längs havet till Tylösand, och på låtlistor till min nya Ipod. Visserligen bor det lite av en gym-tjej i mig, en sån som tycker det är festligt att gå på pass av alla möjliga slag. Men just nu har hon konkurrens av en ettrig löparbrud som härjar vilt om hon inte får andas frisk havs- eller bokskogsluft sådär tre gånger i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar