tisdag 7 april 2009

82

Lördag 4 april

Jag avskyr sista saker. Sista natten, sista frukosten, sista titten upp mot backarna... När bussen styrde ut genom Gasteinerdalen och vi fick veta allt om platta grodor som lekte på myrarna, om timrade höförråd, om gamla borgar och försvarsbastioner så satt jag och tänkte på myterier. Hur gör man bäst för att rymma från en buss utan att någon märker det och kommer springandes efter?

Amadeusflygplatsen i Salzburg köpte jag Mozartkulor bara för sakens skull, och sen ägnade jag mig åt att vara lite tjurig över sakernas tillstånd. Sen kom vårt plan.
Vårt flygplan som skulle ta oss hemåt
Fint folk färdas ståndsmässigt
Erkänn att det åtminstone är lite roligt? Ska man flyga hem kan man ju liksom ändå få göra det i fotbollslandslagets flygplan. Har alltid undrat vad det planet har för sig när det inte fraktar halvkassa landslagsspelare världen över.
Solen och våren mötte oss i Halmstad, och några öl senare på en uteservering tvingades jag erkänna att det inte var så dumt att komma hem ändå. Även fast jag hellre hade stannat kvar och åkt skidor i resten av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar