onsdag 10 september 2008

Storband och partytrix

Om man vill kan man få det att kännas som fredag hela veckan när man jobbar som producent. Just nu sitter jag och funderar över de kommande fredagarna och vad vi ska hitta på då. Jag vill veta vad Joe Labero har för partytrix och så vill jag ha ett storband i vår studio. Jag älskar storband. Ju fler blåsinstrument och galna fioler desto bättre.

Apropå partytrix så kom jag att tänka på ett band från Sundsvall, vilket behöver jag inte nämna. En av killarna i bandet tyckte det var roligt att göra helikoptern med en tänd cigarett fastsatt i kuken. Mitt utanför Mårtenson en tidighöstnatt sådär vid tretiden. Själv var jag väl inte mer än sjutton när det hände, och jag skulle dessutom ha bandet sovandes hemma hos mig eftersom jag var konsertarrangör med väldigt begränsad budget.

Och apropå storband så skulle jag sett Vincent vicious i lördags på kulturnatten. Men eftersom jag är lika kvällspigg som en pensionär så gick jag hem och sov istället. Men som tur är så kan man höra dem i Smakstart i Radio Halland nästa fredag! Om inte slöproducenten kan ta sig till bandet får bandet ta sig till slöproducenten. Och så är det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar