onsdag 10 september 2008

Otäcka företag

Dagens mest provocerande: Företag som går med hundratals miljoner i vinst, men som ändå ska "omorganisera" (läs; göra sig av med folk) på ett eller annat sätt. Jag blir galen. Kan inte nån reglera hela skiten och göra Sovjet av alltihop? Ja, eller i alla fall göra det lite krångligare för företagen att bete sig som as. De får det att låta som om det är en småsak. Det är det inte. Det är bara början.

Dagens sötaste: Biblioteket har inte bara små gröna pluppar på böcker som är extra värda att läsa. De finns dessutom läsglasögon i olika styrkor i tidningssalen om man skulle ha glömt sina egna hemma. Sånt ger mig hopp om mänskligheten.

Dessutom blev jag lite lycklig när jag såg att det går att läsa Husis här. Kanske att jag ska kampanja lite för att de ska ta in Nya Åland också? Eller blir det för mycket då kanske? Förmodligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar