torsdag 11 september 2008

Morgonsurr

Jag minns inte igårkväll. Jag tror jag somnade före klockan tio, men jag har ingen aning vad jag gjorde efter träningen. Det är en fem timmar lång minneslucka det.

Men mina nattliga äventyr minns jag minsann. De senaste nätterna har jag drömt om att flytta, om att gå vilse på vindar, om svarta hål eller djupa brunnar där jag står längst ner och knappt ser himlen. Lite otäckt. Och apropå det så känns hela den här dagen lite olycksbådande. När jag cyklade till jobbet kändes det som om hundratals hemska svarta fåglar, kråkor eller vad det nu var, skulle anfalla mig precis som i Hitchcocks Fåglarna, och när jag närmade mig Norre port blev allting liksom lite suddigt, ungefär som att det skulle komma ut något spöklikt och fussigt ur porten. Och sen plötsligt släcktes dessutom gatlyktorna. Obehagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar