torsdag 11 september 2008

Intellektuella rollatorer

Minnesanteckning till min mamma: Köp aldrig mera Fun light.

Dagens citat står för övrigt Joppe Pihlgren för.

”Högeffektbilen är en rollator för intellektuellt rörelsehindrade”. Stor humor. Man kan utveckla resonemanget och även få in variablar som tvåsitsbilar, cabbar och annat flashigt men korkat. Vad fan ska man med sånt till, egentligen? Förmodligen för att väga upp avsaknad av intelligens och andra sätt att uttrycka sig som person.

Men å andra sidan så kanske man även kan sortera in vespor under kategorin intellektuell rollator, så jag är väl inte mycket bättre jag. Om man måste uttrycka sig själv genom speciella fordon kanske man borde fundera lite över vad man har för liv egentligen.

Den olycksbådande känslan håller så smått på att rinna av mig. Det blir så när man får inleda förmiddagen med att skratta åt folk som glömmer bort att betala sina mobilräkningar.

Och nu kom jag plötsligt på vem Radio Hallands webb-expert ser ut som; Stanford Blatch i Sex and the city. Jag har grunnat på det i en vecka. Jag hoppas att det inte är en förolämpning. I min värld är ju Stanford en underbar karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar