onsdag 10 september 2008

Gummiband

Jag skulle aldrig kunna ha en modeblogg. Jag gör bara dumma saker när det kommer till kläder och grejer. Igår köpte jag dyra stövlar som jag har fortsatt ångest över. Idag har jag satt ihop mina jeans med en gummisnodd.

Jag minns när jag var liten så hade mamma ett gummiband som höll ihop byxorna, för de var uppenbarligen för små så det gick inte att knäppa dem. Det här var naturligtvis otroligt löjeväckande, och jag minns att jag mer eller mindre hånfullt kommenterade detta. Förmodligen var det här i samband med att hon var gravid eller nåt, så att byxorna var för små är förståeligt. Men när man är en otäck liten person som man ofta är när man är barn så tänker man inte på sånt. Nu tror jag inte att min mamma brydde sig sådär värst mycket om vad jag tyckte om saken, men ändå.

Ja, och så idag har jag gjort samma sak. Och jag kan inte ens skylla på graviditet. Mina byxor är bara jävligt snygga och jag lite för tjock och så är det med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar