söndag 7 september 2008

Kulturtant-Therese

Jag försöker komma på saker att underhålla mig med i min nygamla stad. Varje gång jag flyttar nånstans så är jag så sjukt ivrig på att hitta på saker, och så får jag för mig att jag är kulturell. Således tänker jag skaffa medlemsskap i Halmstads filmstudio, greja medlemsskap i Estrada och ägna hösten åt att se allt man "borde" se på duk och scen i stan.

Problemet är bara att varje gång jag fixar medlemsskap i alla dessa kulturföreningar och grejer så hittar jag medlemskorten sådär fyra månader senare och medans jag kliar mig i huvudet och undrar när i hela helvete jag betalade de där hundratals kronorna för att bli med i det där obskyra akvarellsällskapet så tvingas jag inse att jag gjort det igen. Jag är inte alls särskilt kulturell. Eller framför allt så har jag inte tid att vara kulturell. Jag tycker alldeles för mycket om att sitta hemma och glo i onödigt glansiga modemagazin, alternativt läsa gamla nummer av Bang. Gärna samtidigt så att min feministambivalens får ytterligare näring.

Men filmstudioprogrammet verkar ju så bra. Och vem tackar inte nej till att få gå på teater för femtio spänn per föreställning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar