söndag 7 september 2008

Hej hej bloggen

Nu är jag officiellt också en av dem. De där med bloggar. Yepp.

Sitter i Stadsbiblioteket i Halmstad. I väntan på Tele2 ska greja min uppkoppling på stadsnätet så ser jag till att utnyttja bibblans fantastiska gratis trådlösa nätverk. Dessutom i en underbar omgivning. Okej, jag visste att den här byggnaden hade fått massa arkitekturpris och allt det där, men jag kunde inte ana att det skulle vara såhär. Hela byggnaden är typ i glas, och delen längst in liksom hänger ut över Nissan. Så här sitter jag nu, med solen i ögonen och jävligt schysst utsikt över Halmstads Norra Älvstranden. Ger mig fan på att det är samma arkitekt som ritat Nissastrand som gjort Norra Älvstranden i Göteborg och Hammarby sjöstad i Stockholm. Det var min nya arbetskollega Per som introducerade mig till den här platsen, och den hamnar lätt i topp just nu på min fina ställen i Halmstad-lista. Det kan dock bero på att jag inte riktigt brytt mig om att leta upp några andra ställen ännu.

En sak som jag upptäckt den här helgen, min första helg här, är att det är sjukt trist att vara ledig. Jag har längtat till måndag ända sedan klockan tre i fredags när jag slutade jobba. Mitt jobb är världens bästa. Det känns nästan för bra för att vara sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar