måndag 29 oktober 2012

Mjuk, len och mätt. Det är jag det!

Hela jag luktar havtorn och jag har ätit helt himmelsk salmalax, äppelkompott och kungsflundra. Inte tillsammans förstås, men ja, du fattar. Och huden är helt varm och mjuk efter att ha blivit marinerad i varma källor och arombastur. Jag har tillbringat det senaste dygnet på Sankt Jörgen park på Hisingen i Göteborg, ett galet snyggt hotell med en prisbelönt spa och riktigt schysst mat. Fast vi lyckades tajma vårt besök med typ en av fyra dagar under året då de håller spaavdelningen stängd för storrengöring, så igår kväll när vi hängde runt i poolerna var spaet  i princip som smutsigast... Well, det var inte direkt något jag märkte.

Efter en lång frukost, lite huvud- och ansiktsmassage och en sväng på gymmet under förmiddagen åkte vi hem. Och jag känner mig nog allt lite mer harmonisk och lugn efter det här dygnet. Det är som en omstart, en välbehövlig sådan. Nu känner jag mig hyfsat redo för en kall vinter och en typiskt stressig period på jobbet.

 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en jättefin och avslappnande miljö. Härligt med lite omstart och laddade batterier.

    SvaraRadera
  2. Där jag ska också bo någon gång! :-)

    SvaraRadera