måndag 27 augusti 2012

Tillbaka i simbassängen!

Idag var första arbetsdagen efter semestern. Och jag är nog tusan tröttare ikväll än jag var efter Ironman. Shit vad mördande för kropp och själ det är att jobba! Inte för att det är tråkigt, inte alls. Men efter några veckor där jag inte behövt tänka en enda tanke utöver såna som handlat om typ mat och sömn om jag inte velat så var det en chock att komma till jobbet och behöva sparka igång hjärnaktiviteten igen.

Men dagen började på bästa sätt. 3000 meter i en egen bana på Simstadion. Elva grader i luften, tjugosex i vattnet. Och sol. Jag log hela vägen till jobbet sen.

Jag får passa på. Det här är sista veckan på mycket, mycket länge då jag kan träna på morgonen (ja, om jag inte vill kliva upp halv fyra för att hinna med det förstås). Så imorn bitti är det jag som knyter på löparskorna och testar Ironmanbenen!

Det är sista veckan för säsongen som Simstadion är öppen. Man får passa på!

1 kommentar:

  1. Ser ljuvligt ut! :)

    Åh Therese nu är Kalmar sold out. Det är galet, vilket tryck! Nu bygger vi oss starka och uthålliga i höst/vinter! Och JA vi får hitta många tillfällen då vi slår vår träning ihop! Låter superkul! :)

    SvaraRadera