lördag 4 augusti 2012

En typiskt bra lördag

Lax och avocado till frukost. Ett triathlonsilver till förmiddagskaffet. Ett tvåtimmars långpass till lunch. Pilgrimsmusslor och makrill till middag. Efter-middagen-kaffe med Sara. Marrängsviss på bryggan till kvällsmat.

En typiskt bra lördag.

Peppad triathlet som också är sugen på att vinna OS-silver.

Prins Bertils stig - platsen för dagens långpass.

Helfvetesberget. Ett gäng klippor mellan Svärjarehålan och Tjuvahålan. Så helvetiska är de inte idag, men kanske var de lite extra jobbiga att hugga i på den tiden då typ hela den här kuststräckan bestod av stenbrott.

Marängsviss på Tillsammans, en av Halmstads mysigaste sommarrestauranger som ligger på en brygga vid Nissan.

1 kommentar:

  1. Visst var hon fantastisk "vår" energi-skånska?! det borde visas med triathlon på tv!

    Som svar på din kommentar: Jag märker redan nu (och då är ju inte jag uppe i Anna Haags träninsgmängd på ett bra tag..) att det ibland är klurigt med mat, och man måste passa sig hela tiden så man får i sig tillräckligt. Några missar så är det lätt att tappa i vikt och muskler. Speciellt svårt är det väl nu när man helst skall ligga ett par kilo plus också (ingen beach 2012 här ;-))

    Och det här med att knapra alvedon och voltaren som om det vore ingenting fattar jag inte! Och blir helt förstummad när jag läser att du skriver att det går ända ner på motionsnivå! Det hade jag faktiskt ingen aning om...
    Speciellt när man hör i dokumentären att det kan påskynda läkningsprocessen i en skada.. Men det kanske är sånt som folk i allmänhet inte vet om? Men ändå...Sjukt.

    SvaraRadera