torsdag 14 juni 2012

Är det nu det händer?

Är det nu jag kommer att lyssna på mig själv när jag säger att om man ska göra en IM måste man liksom träna simning åtminstone ibland?

Jag har gjort upp en plan. Två simpass i veckan. Kom igen, det ska jag väl ändå klara? Ett av dem i bassäng, ett utomhus. Med reservation för att jag kommer köra båda i bassäng de närmsta två veckorna, vafan, temperaturen i havet är tretton, jag tvivlar på att det är varmare i en enda av Hallands sjöar. Har du nån sjö åt mig med lagoma 18 grader så säg till!

Mitt stora problem är att jag älskar att cykla. Om jag inte sa åt mig själv på skarpen ibland skulle jag cykla dygnet runt. Det är inte hållbart när årets stora mål innehåller löpning och simning också.

Kollar man min träningsdagbok talar siffrorna sitt tydliga (och pinsamma!) språk. Jag har simmat tolv pass sedan årsskiftet. Herregud. Jag skäms.

Nu jädrar tar jag tag i det här. Och jag började redan på lunchen idag, med femtio minuter i den fantastiska havsvattenbassängen Brottet här i stan. På söndag har jag bestämt att det inte ska bli ösregn och att det inte ska vara iskallt. Då ska jag hitta en sjö. Det får vara hur jädra kallt det vill.

Förra sommaren simmade jag massor. Särskilt efter Stockholm marathon. Fantastisk alternativträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar