lördag 12 maj 2012

Men vad gör jag här när Göteborgsvarvet är där?

Sitter och tittar på tv-sändningen från Göteborgsvarvet och trånar. Varför är jag inte där?

Det enkla svaret på den frågan är förstås eftersom jag inte prioriterar halvmaraträning i år. Och om jag vill utveckla svaret en aning så handlar det också om att ifall jag vill springa en halvmara så finns det ungefär tusen andra halvmaror att satsa på. Varvet är ingen persbana.

Men ändå.

De springer så fint, kenyanerna. Och det är ju för tusan Göteborg! En av de bästa städer jag vet. Och det ser så härligt ut. Jag får dock rapporter från göteborgare jag känner att det ser härligare ut på tv än vad det är i verkligheten. Det blåser och är inte särskilt mysig temperatur.

Nåja. Vad är väl en bal på slottet?

Aspeppad i Slottsskogen förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar