måndag 27 februari 2012

Kändisar i spåret och nevositet

Alltså. Här har man tränat spurter och fällningar hela vintern och så kommer han kanske inte till start! Vad är det för sätt. Men men, äter man för många äpplen så gör man och då kanske man får finna sig i lite ont i magen.

En som däremot kommer till start är en av de brittiska prinsarnas frus syster. Och hennes bror. Systern är hon med rumpan du vet. Eller hur var det nu, jo, hon med rumpan som inte var en rumpa utan en fejkrumpa. Joråsåatte. Kan man inte få världens bästa norska skidåkarkille så kanske man får nöja sig med brittiska kungligheters släktingar.

Hur som helst. Folk har frågat mig idag om jag börjar känna mig laddad. Skojar ni?! Laddad till tänderna. Och hypokondrisk som få. Jag har ägnat många timmar idag åt att fundera på vad jag ska göra om jag går och blir sjuk. Ska jag ändå åka upp till Dalarna och vara hejaklack? Eller ska jag ligga hemma och grina?

Mitt i allt står mitt sunda förnuft och skriker för döva öron. Det säger att jag måste skärpa ihop mig och låta bli att ta ut saker i förskott och istället ägna mig åt seriöst planerande. Kolla på väderprognoser. Fundera över valla. Men istället - noja över klisterzoner. Fundera över om jag inte borde testat dem lite bättre. Få ett mindre sammanbrott.

Ja jisses. Välkommen till dårhuset Therese Wahlgren. Öppet bara under begränsad tid i slutet på februari och början på mars.

Jag, en 1970-talsskidåkare och min skidåkarkompis Kajsa på besök i Mora utan skidor. På söndag hoppas jag att vi har skidorna  i behåll.

1 kommentar: