tisdag 14 februari 2012

Hej led 7! (och hejdå led 6)

Efter ett seedningslopp väntar ett par dagar av oändliga kval. Det är ett enda långt lidande som får sitt slut när Vasaloppets seedningsgrupp sammanträtt klart och någon fått tid och lust att uppdatera de små pdf:erna med tabeller över alla seedningsgrundande lopp som körts. För en liten stund sedan skedde detta.

Jag klickade, och hittade:

Led 7: 3.15
Led 6: 3.00

Och vilken tid trillade då jag över mållinjen i lördags? Jo, 3.00.57 som du kanske minns. Således missade jag sjätte ledet med de där snöpliga 58 sekunderna. Det är inte utan att jag blir lite förbannad.

Men samtidigt. Jag är en såpass mycket bättre skidåkare i år att jag nästan klarar led 6. Förra året var det knappt jag nådde led 8 på seedningsloppen. Det är något att vara glad och stolt över.

Fast just för tillfället tillåter jag mig själv att vara lite sur en stund.

Jag kanske ska satsa på Skatevasan istället? Nä, jag skojar bara. Dessutom är det seedningslopp på söndag igen. Då jävlar!

9 kommentarer:

  1. Men va fasen! Vilken otur! Men på söndag fixar du det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Håll tummarna för mig. :)

      Radera
  2. Först och främst, vilket kanonlopp du gjorde!! Grattis till en superprestation! Sen lider jag förstås med dig, kunde inte led 6 fått vara pricken över i när du åkt så bra liksom? Men jag håller med Ulrika, nästa gång tar du det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Förstod på din blogg att du hade det lite tuffare. Känner igen det där med att spåren blir kassa på andra varvet, det här var faktiskt första loppet då jag slapp det. Och jag hoppas att kroppen hinner ladda om till på söndag, för då jäklar! :)

      Radera
    2. Jo, jag kämpade lite, men det är första året för mig med Vasan och seedningslopp så jag försöker ta med mig erfarenheter och lära så mycket jag kan. Därför är det sjukt inspirerande att läsa om dina framgångar. Stort lycka till på söndag, jag ska hålla tummar och tår för dig!

      Radera
  3. 1. Var stolt över tiden du redan presterat, 3.00.57 är vasst!
    2. Använd surandet som energigenerator tills på söndag.
    3. Spräng 3-timmarsgränsen på söndag.
    4. Kör vasan från led 6 och gör ett kanonlopp där med!
    5. Jubla och var stolt. Du är bäst!

    Åh, jag glömde ju det viktigaste:
    0. Anmäl dig till TSGUE 2012!!!

    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är! :) Punkt 0 måste jag som du nog redan sett lämna ogenomförd. :( Ibland måste till och med jag inse att man inte kan göra allt som man vill, för tiden räcker inte. Men jag kommer följa er via era bloggar och vara omåttligt avundsjuk!

      Radera
  4. WOW, du är ju sjukt snabb! Jag är imponerad! Grattis! Låter helt fantastiskt vilka framsteg du gör. Roligt! Håller tummarna på söndag!

    SvaraRadera