måndag 30 januari 2012

Dokumentär om stakningsteknik


Om man blev bra på skidåkning bara av att studera teknik på film så skulle jag vara mästare nu. Jag har ägnat en lång stund åt att glo på olika youtubeklipp för att reda ut hur det egentligen är med den där stakningen. Å ena sidan säger folk att man ska sätta i spetsarna så nära bindningen som möjligt. Å andra sidan säger andra att nä, det viktiga är att du sätter i stavarna rakt uppifrån och ser till att hänga ordentligt med överkroppen.

Hur som helst. Medan jag satt där i godan ro och youtubade så snubblade jag över en helt märklig trailer som du kan se här ovanför. Hallå, är det liksom sant? Har någon på riktigt producerat 49 minuter dokumentär om enbart stakning? "Den största filmproduktionen om stakning som någonsin gjorts". Jo jag tackar jag.

Och av någon märklig anledning känns det helt rimligt att klicka hem ett ex. 49 minuter om stakning till fredagsmyset? Oh yes. Give me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar