onsdag 15 juni 2011

Spring till Halmstad med Susanne!

Rune, Gudrun och Susanne.
Nu på söndag den 19 juni räknar Susanne Johansson och Rune Larsson med att komma fram till Halmstad som ju är Susannes slutmål på deras långa löpning genom Europa. Rune springer väl vidare hem till sig i Trollhättan vad jag förstår. I alla fall. Rätt många löpare i Halmstadtrakten kommer att springa med sista biten hem till Frennarp där Susannes familj fixar någon form av välkomstgrej, och det är bara för vem som helst att haka på!

Senaste jag har hört är att flera tänker möta upp vid Trönninge kyrka längs Ginstleden som de kommer komma springandes på. Därifrån är det en dryg mil kvar. En mil. Fatta. En mil av fyrahundra. Helt galet.

Hur som helst. Jag kommer lägga upp mer info om hur, var och när här på bloggen, men du kan även kolla in Halmstad OK:s hemsida där sönerna Kalle och Erik håller oss underrättade. På kartan nedanför ser ni vart kyrkan finns!

Tryck här för att lyssna på en intervju med Susanne i P4 Halland igår morse!


Visa större karta

2 kommentarer:

  1. Så coolt!!! Undrar när de springer förbi här i Skåne och vilken väg...

    SvaraRadera
  2. Eller hur!! :) Jag är inte säker, men jag tror att de tar Helsingör/Helsingborg-vägen. Så det blir ju inte jättemycket Skånelöpning. Från Helsingborg tror jag de följer nån led som heter Cykelspåret eller möjligen Skånespåret upp till Båstad och sedan in i Halland. Du får väl komma upp hit annars! :)

    SvaraRadera