onsdag 1 juni 2011

Sol, frisk luft och vatten

Klarblå himmel, kritvitt kakel och tempererat havsvatten. Det är grejer det. Jag har efter många år som halmstadbo till slut äntligen vågat mig till stadens utomhussimstadion Brottet. Och det blev kärlek vid första ögonkastet! Utomhus är alltid bättre än inomhus, och nu har jag ännu en sport jag kan pyssla med utan att behöva krypa in i ett svettdoftande utrymme med använd luft. Det är inte mycket som slår möjligheten att dra djupa andetag frisk luft och känna solen i ansiktet när man tränar.

Det verkar som att jag har bestämt att simning är den perfekta återhämtnings- och alternativträningen nu efter maran. Jag harvar bröstsimmandes fram och tillbaks i mina bassänger och njuter. Någon gång ska jag lära mig att simma på riktigt, men än så länge duger bröstsimmet.

Femtio meter härlig bassäng precis bredvid havet, innehållandes tempererat havsvatten.

Glad löparbloggare som hittat ännu en utomhussport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar